Tuesday, March 6, 2012

Jalan Jalan Cari Makan 2012 mengecewakan!!!






Wahh berita dah basi tapi aku baru nak komen, apa cite ni? hehe. dah 2-3 hari ni aku tengok komen kat fb Jalan Jalan Cari Makan. Semuanya komen tak suke dengan pengacara baru ni. Tapi sebelum ni ada jugak yang kata Qi tak best. Setiap orang ada pandangan berbeza.

Ahad lepas macam biasa dengan berkobar-kobarnya aku tunggu JJCM ni. Bila dah start, tengok macam blurr jerk. Laju sangat habis dari satu restoren ke restoren lain. Tunjuk makanan pun sikit jerk. Aku ingat aku sorang jerk yang rasa tak best, rupanya bila bukak FB mak aihhh ramainya orang kata tak best. Belum lagi campur yang komen di blog-blog.



Pada pandangan aku tak payahlah letak banyak-banyak restoren dalam satu season. Cukuplah macam dulu 3 restoren kalau tak silap. Biar sikit asalkan penonton dapat tau kehebatan produk restoren tu..Sikit tapi padat.

Yang paling terkejut dalam season lepas, si pengacara lelaki tu makan berdiri & yang pengacara pompuan pegang mangkuk sup belut tu. Tak boleh ke makan duduk?? lepas tu lari-lari tunjuk kuat.

Semoga team JJCM memperbaiki kelemahan. Jika pengacara sekarang perlu dikekalkan untuk beberapa waktu, mereka perlu memperbaiki dari segi persembahan, tidak terlalu control ketika makan sebab ni rancangan makan-makan, bukan rancangan control-control ayu n macho. heehh..editing pun perlulah buang adegan cakap-cakap yang bukan-bukan. Fokus pada makan sudahhh..

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...