Monday, January 5, 2015

Hairul Azreen Melamar Hanis Zalikha?

Assalamualaikum =)

Pagi tadi saya online FB, tetiba terbaca tentang Hairul Azreen melamar Hanis Zalikha dalam satu program tv. Sebenarnya saya tak tau pun nama pelakon lelaki ni..hehehe. Bila ada cerita macam ni, baru tau.

Pertama kali saya baca, saya takde nak komen apa-apa. Kiranya baca sebab nak tau je. huuu...
Bila saya baca komen orang ramai, rata-rata mengatakan ini bukan budaya Melayu.
Ada yang mendoakan kebahagian diorang, tak kurang jugak yang memberi komen negatif.
Bila saya fikir balik, ada betulnya jugak komen-komen negatif tu.


Sebentar tadi, saya baru terbaca post Ben Ashaari tentang cerita hot ni.
Emm..betul jugak kata Ben Ashaari. Manalah tau si Dara belum bersedia untuk terima tapi takkan nak reject kat situ jugak. Tapi kalau memang betul-betul belum bersedia tapi terpaksa menerima, apa nasibnya? huhu

Haii..entahlah, saya ni kalau melibatkan artis malas betul nak fikir. Kalau dulu-dulu masa muda remaja, sukalah dengar cerita-cerita artis gini. Memang kompem kenal semua artis. Sekarang ni bila dah tak berapa muda remaja, dah malas dah. Cumanya bila benda ni jadi isu, buat saya terfikir-fikir pulak.ngeee....

Saya taknaklah berpihak pada sesiapa, setiap orang ada silap. Mungkin mereka terpaksa disebabkan permintaan penganjur. Pendapat peribadi saya sendiri, hal pelamaran ni lebih baik dilakukan dengan cara yang betul dalam Islam. Lebih tertutup untuk menjaga hati, maruah keluarga kedua-dua belah pihak. Wallahualam.
Semoga mereka berdua akan disatukan dengan akad nikah dan kekal bersama hingga ke Jannah. InshaAllah.

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...