Monday, January 31, 2011

HUJAN+HUJAN+HUJAN=BANJIR

Kali ni update pasal hujan+banjir pulak setelah saya busy berminggu-minggu dengan blogshop saya. Cewahhh...bizi le sgt..

Oklah, masuk hari ni (Isnin) dah 3 hari berturut-turut hujan tak henti-henti di Johor. Jadi saya pun terkenalah tempiasnya kan pasal saya duk kat Johor. Tapi nampaknya malam ni (ketika saya sedang menaip blog), hujan dah berhenti. Alhamdulillah, mintak-mintak air dh surut..banyak benda saya nak settle kan ni. Terbengkalai sebab air dah naik kat area bandar tu..

Hujan+hujan+hujan=banjir.^^ ..ni saya maksudkan kat Kota Tinggi ni ha...bila hujan tak berenti, apa lagi air naikla..teringat tahun 2006 banjir paling besar tu, 2 kali pulak tu..ketinggiannya saya tak ingat tp kite pun boleh tenggelam..sedangkan jambatan Kota Tinggi yang agak tinggi tu pun tenggelam lagikan kite yang orang ni..huhu...

Bila dah hujan2 gini, apa yang berlaku? terutama kat rumahla...kalau kaum pompuan mesti risau sebab kain yang kite basuh tak kering-kering kan? tak tau nak letak kat mana dah, kain yang dibasuh semalam tak kering lagi, yang hari ni punya pulak melambak2..rumah pun dah jadi ala-ala dobi...bergantungan baju sana-sini dalam rumah...huhuhu..lagi satu nak jalan-jalan pun susah gak...emmm

Kalau lelaki apa yang merisaukan korang time hujan2 gini? ^^

Kat bawah ni saya nak share gambar yang saya search kat google..teringat banjir tahun 2006 yang melanda daerah kelahiranku Kota Tinggi...huhu..



 kat cni, traffic light masih nmpk lagi...korang agak2la ketinggiannya..huhu


 ni tak pasti pulak kat area mana


 yang ni kat dataran menara jam, kira tgh2 bandarla..korang cari traffic light, ada nmpk sikit je tuu..tinggi ooo banjir time ni


 dalamnya...


kat cni saya rasa tinggi sikit kawasannya, jadi tak tenggelam sgt..


 
yang ni kat jalan Kota Tinggi -Kluang..jalan runtuh tapi lepas tu letak jambatan askar tu..hehe..saya main taram je sebut jambatan askar..yang besi-besi tu tapi sekarang dah lawa dah..


yang ni saya tak taulah ape keje pakcik ni nk menjala pulak..tak tau bahaya ke hape..

4 comments:

cikpuanyuz said...

truknyer banjir???anyway.....bw kat sini :)

ghost said...

yang merisaukan lelaki kalau time hujan2 macam nih...

xleh main bola..

alia shahira said...

ya ALLAH teruknyaa. huhu ujian ALLAH ni. doa banyak2 eayh.

AIMAN said...

banjir boleh main rakit.. hee
pakcik tu agak2 la nak menjala, kalau jatuh tu menang hanyut je lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...