Saturday, January 14, 2012

Dingin Lavenda lagiii...


Pagi ni nak sentuh tentang slot zehra di TV3, Dingin Lavenda. Aku memang suka tengok cerita ni. Lagi-lagi ada Eira Syazira kan. Tapi ada satu part yang aku tak berapa nampak logik, bila pikir-pikir balik dah nama pun cerita kan so mungkin ada kebenarannya jugak.

Selama aku hidup ni, tak pernah lagi jumpa kawan sebaik Jannah (lakonan Eira Syazira). Sentiasa memberi nasihat pada kawan-kawan dia, tak berkira masa nak beri pertolongan dan seorang yang sangat rendah diri. Kiranya memang ciri-ciri yang ada pada dia tu betul-betul ciri-ciri wanita muslimah.

Pada aku tak semua seorang kawan nak dengar nasihat dari kawan dia yang lain dengan terbuka macam watak Nana & Murni. Tapi tak mustahil dalam dunia ni ada jugak kawan yang macam tu. Sangat bertuah kalau dapat kawan yang betul-betul memahami kita. Bersama walau susah & senang. Tak kira latar belakang dan sentiasa merendah diri dari sebarang aspek. Maklumlah semua orang akan perasan diri dia dah cukup bagus, tu yang taknak dengar nasihat! tapi ni sebilangan jelah kan..huhu

Kadang-kadang lumrah dalam persahabatan, ada gaduh, ada merajuk, ada mengumpat itu ini tapi akan baik semula kalau kena pada caranya.

Bila aku duduk rumah ni teringat pulak zaman study beberapa tahun yang lepas. Macam-macam pengalaman aku dapat. Dan selama tu jugak pada aku tak pernah ada istilah kawan rapat atau kawan sejati. Sedih kan??? Mungkin jugak aku yang tak memahami erti keikhlasan dalam persahabatan sebab tu lah aku tak dapat kawan sejati. BFF gituu....

Walau siapa pun kita, dari mana pun asal usul kita, tak salah kalau kita merendah diri. Aku belajar dari semua pengalaman yang aku dapat sepanjang hidup aku ni. Paling hebat pengalaman masa kat U, memang betul-betul menguji kesabaran aku sebagai seorang hamba Allah.

Kesimpulan yang aku nak buat, sama-samalah kita perbaiki diri.

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...