Wednesday, January 25, 2012

Menu : Sambal Ketuk...!!!

Assalamualaikum...
Menu aku macam biasa, simple...ni menu orang m***s..hari-hari m***s jerk..taknak sebut terang-terang, tak elok...kui3



Ok, kat bawah ni menu special...Sambal ketuk yang lazat!!! =P


Mula-mula goreng jer semua ikan bilis, cili, bawang besar dan bawang putih..baru tak sakit perut semuanya dah masak.. Kalau korang letak belacan, dah nama sambal belacan pulak. Ikan bilis tu lagi banyak lagi sedap..cili terpulang pada korang, nak pedas letak banyak-banyak. sekilo pun takpe..



Proses mengetuk dan menumbuk...kalau pakai blender dah bukan ketuk namanya..



Ni lah hasilnya selepas diketuk ditumbuk...cukuplah untuk sekali makan. Memandangkan ikan bilis kat rumah ni pun ada secoet jerk, maka sikitlah hasilnya..kalau banyak ikan bilis maka tentulah banyak sambalnya...huhu

Selamat menjamu mata!!



Sekian.

7 comments:

Anonymous said...

mmg sedap r sambal ketuk..!!!

anis aniesa said...

ish kena belajar cara nak buat ni nanti :)))

.fariizza. said...

nampak macam sodap je.
kena try nih.

Wanie-san said...

wah!!baru teringat!rumate dlu pernah wat..best sgt..tp dia tumbuk sampai hancur gila2!:)

Firdaus® said...

thanks share info..huuu =)
nak try masak..

btw nice blog.do follow my blog~

Sakura said...

ohh smbl ketuk ke?? i panggil smbl jawa hihihi

N'yue said...

cam best sambal nie..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...