Saturday, February 8, 2014

Pengalaman Mengandung Pertama Part 1

Assalamualaikum =D

Hari ni saya nak share tentang pengalaman pertama mengandungkan baby girl saya.
Pengalaman pertama memang sangat teruja tau.
Tak taulah perasaan kalau mengandung kedua, ketiga & seterusnya macam mana. InsyaAllah, kalau ada rezeki tahun-tahun ke depan bolehla. hee..


JOM MULA!!!

April 2013
** Hampir sebulan lewat datang period. Tak fikir apa-apa pun. Yelaaa dah 2 tahun lebih kawin kan, ingatkan normal je sebulan lewat. Tapi dalam masa yang sama buat jugak UPT. (UPT saya beli banyak, jadi tiap-tiap bulan boleh test. hehe). Tambah pulak demam on off, laki bini. Tak pernah-pernah macam ni pun.
** Pagi tu lepas bangun tidur, saya buat test. Terkejutnya bila 2 line naik. Satu terang, satu lagi agak kabur tapi masih jelas kelihatan line ke-2 tu. Dalam bilik air jugak saya nangis. Kelam-kabut keluar bilik air nak bagitau husband yang tengah bersiap-siap nak pergi kerja.
** Esoknya waktu yang sama saya buat test lagi. Alhamdulillah result nya sama. Macam tak percaya, tu yang double check. Tapi tak henti disitu, saya mintak husband belikan UPT jenama CLEAR BLUE, yang boleh tengok berapa minggu kita pregnant.
**Dalam 3 ke 4 hari lepas tu saya buat test lagi guna CLEAR BLUE. Memang sahlah dah ada. Kat clear blue keluar PREGNANT 3+ . Jadi saya tak tau berapa minggu dah.

MEI 2013
** Saya buat buku di Klinik Kerajaan (Tak mampu pergi private..hehe) Alhamdulillah dah 8 minggu. Minggu ke-9 jumpa doktor untuk scan.
** Bermulalah episod di mana saya perlu ke klinik mengikut appoinment yang ditetapkan.
** Bermulalah juga situasi mabuk yang tak berapa teruk. ngeee

Bersambung...
Menangis pulak si kecik tu.
Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...