Monday, January 30, 2012

Kesihatan mata terancam...!!!

Sebenarnya kesihatan mata yang dimaksudkan ialah mata pedih, mata berair dan air mata meleleh,  mata kering dan air mata tak meleleh, atau mata gatal mahupun mata keranjang! huhuhu

Bila kita asyik mengadap pc/laptop kadang-kadang 24 jam sehari, setidak-tidaknya mata kita akan rasa penat. Tul tak?

So apa korang buat bila mata pedih? Dalam seminggu ni mata aku ni pedih dan berair. Google sana-sini, tak jumpa apa yang aku cari tapi solution nya aku letak eyemore. Rasa lega sikitlah.huhu




eye mo moist color biru ni rasanya lebih sesuai

Masa study dulu, roommate aku rajin cakap "Lamanya tak cuci mata"..mula-mula ingat ayat tu tujuannya nak cuci mata tengok-tengok benda best..ekekeke...rupe-rupenye memang dia nak cuci mata, guna cecair apa tak pastilah pulak tapi botol lebih kurang eye mo jelah. Hah, nampak bebenor otak aku kuning di situ..Tett!!!

Bila google, ada jugak sepintas lalu baca, cuci mata ni memang perlu sebab mata kita ni terlalu penat bekerja. Dia rehat pun masa tidur jerk tapi tetap tak mencukupi sebab waktu kerja kita lebih banyak daripada waktu rehat. Ermm...nak senang tanya doktor lah. Aku tak sempat khatam kursus medic, pensyarahnya dah meninggalkan universiti..wawawawa...


Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...